Wartość witryny w Google i dlaczego należy ją zoptymalizować

Jeśli już od dłuższego czasu zajmujesz się marketingiem cyfrowym, prawdopodobnie wiesz, że posiadanie strony internetowej jest niezbędnym pierwszym krokiem do ugruntowania swojej marki, firmy lub produktu. Ale ile tak naprawdę wiesz o projektowaniu stron internetowych i o tym, jak to się ma do Twojej działalności? Ile wiesz o tym jak wpłynąć na pozycjonowanie strony. Optymalizacja strony internetowej nie tylko sprawia, że witryna jest bardziej przyjazna dla użytkownika i atrakcyjniejsza, ale także zwiększa widoczność w wyszukiwarkach i pomaga użytkownikom bezpośrednio dotrzeć do poszukiwanych informacji lub produktów.

Jak optymalizacja strony internetowej zwiększa widoczność dla SEO

Po pierwsze, wyjaśnijmy, co dokładnie mamy na myśli, mówiąc o optymalizacji witryny. Chociaż termin ten jest często używany zamiennie z projektowaniem stron internetowych, w rzeczywistości są to dwa odrębne elementy, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w Internecie. Jeśli chodzi o SEO, istnieje wiele elementów, które można zoptymalizować w celu zwiększenia widoczności witryny:

  • Treść strony internetowej - w tym znaczniki tytułu, opis, metaopis oraz dobór słów kluczowych - to oczywiste miejsce, od którego należy zacząć. Liczba linków zwrotnych do witryny oraz jakość tych stron są również ważnymi czynnikami.

  • Architektura witryny, w tym sposób łączenia stron, wykorzystywane obrazy i filmy oraz sposób zapisu CSS (i to, czy jest on przyjazny dla urządzeń mobilnych), również mają wpływ na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek.

Choć może Ci się wydawać, że głównym celem Google podczas wyszukiwania jest pokazywanie wyników, które są najbardziej trafne, to w rzeczywistości tak nie jest. Zamiast tego, głównym celem wyszukiwarki jest stworzenie atrakcyjnych doświadczeń użytkownika. Innymi słowy, Google chce szybko i łatwo dostarczyć użytkownikom dokładnie to, czego potrzebują. Aby to osiągnąć, algorytm Google opiera się na pewnych czynnikach, które wskazują, jak istotna i pomocna jest dana witryna. Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem Google, możesz mieć problemy z pojawieniem się w wynikach wyszukiwania, a jeśli już to zrobisz, prawdopodobnie nie będziesz wyświetlany dla pożądanych przez Ciebie słów kluczowych!

Optymalizacja strony kluczem do sukcesu

Mając tak wiele korzyści, łatwo zrozumieć, dlaczego optymalizacja strony internetowej jest krytyczną częścią każdej strategii marketingu cyfrowego. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz budować swoją stronę internetową, czy masz ją od lat, ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami SEO i najlepszymi praktykami. Jeśli odkładałeś optymalizację swojej witryny na później, czas zacząć. A jeśli robisz to od lat, czas upewnić się, że korzystasz z najnowszych i najlepszych praktyk.